Podsumowując sobotnie ściganie II CHAMPIONATU na Wyrazowie w zmiennych bardzo warunkach na suchym i mokrym asfalcie. Można śmiało powiedzieć, że pogoda postawiła startującym załogom duże wyzwanie. A tym samym dodała adrenaliny i pozytywnych sportowych emocji i z głową rywalizacji co znalazło także  duże zainteresowanie wśród kibiców zebranych na koronie obiektu. Przekrój mocy i rodzaju  wszystkich aut w tym zacnie przygotowane auto rajdowe lat 80- ch fiat 128 z temu Piotra Kiepury automobilklubu częstochowskiego  pokazuje najlepiej jak uzasadnione jest organizowanie tego typu imprez. Pod rygorem przepisów PZM , zasad bezpieczeństwa w postaci zabezpieczania medycznego, policji, straży pożarnej, która jak zawsze służy poradami w kwestii zachowania się  w chwilach zagrożeń na drodze. A biorąc pod uwagę zdobyte doświadczenie z udziału w tego typu imprezach oraz oraz wysokie mandaty za jazdę z nadmierną prędkością na drogach publicznych większość młodych kierowców powinna być zainteresowanych tego typu startami. Zarząd Automobilklubu Jurajskiego dziękując wszystkim sędziom za swój nieoceniony wkład pracy , Służbom za nadzór i pomoc, Władzom lokalnym za wspieranie tego typu wydarzeń promujących  historię obiektu ,zawodnikom raz jeszcze gratulując rywalizacji zaprasza na III rundę CHAMPIONATU.  





xxx   AKTUALNA   KLASYFIKACJA  CHAMPIONATU 2025   xxx
                           
  KLASA 1 ( powyżej 2000cm3 )
1. Piotr Cichoń  / Wojciech Grądzki   -25 pkt/ 25 pkt
2. Dawid Gładki /Patrycja Ludwicka    -22 pkt/ NS
---------------------------------------------
  KLASA 2 (  powyżej 1600-2000 cm3)
1, Rafał Pędras / Mateusz Polanek     -16 pkt /25 pkt
2. Radosław Pruszek / Mateusz Polanek -25 pkt / NS
3.Jakub Pawlak / Filip Pasula         -22 pkt / NS
4. Adam Cieślewicz / Filip Pasula     -19 pkt / NS

---------------------------------------------
  KLASA 3 ( powyżej 1400-1600 cm3 )
1. Aleks Zgajewski / Cezary Cekiera   -25 pkt / 25 pkt
2.Tomasz Kosta /Andrzej Bajer/AL. Kwiecińska   - 10 pkt/ 22 pkt
3.Piotr Aramowicz /Żaneta Perczak/ -12 pkt/19 pkt
4.Jakub Foksowicz/Ola Kwiecińsk/ Maria Mickiewicz -14 pkt /12pkt
5. Bartłomiej Cieślewicz /Żaneta Perczak -22 pkt/ NS
6. Piotr Witkowski / Żaneta Perczak  - 19 pkt / NS
7. Marcin Sidoruk / Łukasz Półtorak  -16 pkt/ NS
8. Miłosz Bogdański/ Patrycja Bogdańska -Figiel  NS/ 16 pkt
9. Hubert Sikorski / Joanna Fracuz NS/ 12 pkt
----------------------------------------------
 KLASA 4  (powyżej 1150- 1400cm3)
1. Łukasz Zgajewski /Cezary Cekiera -25 pkt/ 25 pkt
2. Radosław Woznica / Patrycja Ludwicka -22 pkt/ 19 pkt
3.Krzysztof Słabikowski / Kamil Langner NS / 22 pkt
------------------------------------------------
 KLASA 5 ( do 1150 cm3)
1. Dariusz Salecki / Patrycja Ludwicka -25 pkt/22 pkt
2. Grzegorz Berent / Katarzyna Martin -22pkt/25pkt
3. Tomasz Szopa / Adrian Ludczak  NS / 22 pkt
--------------------------------------------------
 KLASA RALLY N
1.Robert Kupczyk / Aleksandra Kwiecińska -25pkt/25 pkt
2.Przyucki Kamil/ Andrzej Bajer  -22 pkt /NS
3.Andrzej Bajer/Aleksandra Kwiecińska NS /22 pkt



Data dodania:
Witając serdecznie zapraszamy do zapoznania się z regulaminem II Rundy CHAMPIONATU 2025 oraz procedury zgłoszeń. W przypadku decyzji wzięcia udziału w zawodach 10 maja 2025 roku życzymy sukcesów na podium i dobrej zabawy oraz podnoszenia umiejętności za kierownicą a kibicom wielu  miłych wrażeń podczas zawodów.



Karta zgłoszenia OA i BK  
Zgłoszenie na II Rundę Championatu 10 maj 2025
Umowa użyczenia samochodu
Regulamin Ramowy Jurajski Championat 2025
Wniosek o akredytacje fotoreporterką
Regulamin Sprint II Runda JURAJSKI_CHAMPIONAT



  xxx   AKTUALNA   KLASYFIKACJA  CHAMPIONATU 2025   xxx
                           
  KLASA 1 ( powyżej 2000cm3 )
1. Piotr Cichoń  / Wojciech Grądzki   -25 pkt/ 25 pkt
2. Dawid Gładki /Patrycja Ludwicka    -22 pkt/ NS
---------------------------------------------
  KLASA 2 (  powyżej 1600-2000 cm3)
1, Rafał Pędras / Mateusz Polanek     -16 pkt /25 pkt
2. Radosław Pruszek / Mateusz Polanek -25 pkt / NS
3.Jakub Pawlak / Filip Pasula         -22 pkt / NS
4. Adam Cieślewicz / Filip Pasula     -19 pkt / NS

---------------------------------------------
  KLASA 3 ( powyżej 1400-1600 cm3 )
1. Aleks Zgajewski / Cezary Cekiera   -25 pkt / 25 pkt
2.Tomasz Kosta /Andrzej Bajer/AL. Kwiecińska   - 10 pkt/ 22 pkt
3.Piotr Aramowicz /Żaneta Perczak/ -12 pkt/19 pkt
4.Jakub Foksowicz/Ola Kwiecińsk/ Maria Mickiewicz -14 pkt /12pkt
5. Bartłomiej Cieślewicz /Żaneta Perczak -22 pkt/ NS
6. Piotr Witkowski / Żaneta Perczak  - 19 pkt / NS
7. Marcin Sidoruk / Łukasz Półtorak  -16 pkt/ NS
8. Miłosz Bogdański/ Patrycja Bogdańska -Figiel  NS/ 16 pkt
9. Hubert Sikorski / Joanna Fracuz NS/ 12 pkt
----------------------------------------------
 KLASA 4  (powyżej 1150- 1400cm3)
1. Łukasz Zgajewski /Cezary Cekiera -25 pkt/ 25 pkt
2. Radosław Woznica / Patrycja Ludwicka -22 pkt/ 19 pkt
3.Krzysztof Słabikowski / Kamil Langner NS / 22 pkt
------------------------------------------------
 KLASA 5 ( do 1150 cm3)
1. Dariusz Salecki / Patrycja Ludwicka -25 pkt/22 pkt
2. Grzegorz Berent / Katarzyna Martin -22pkt/25pkt
3. Tomasz Szopa / Adrian Ludczak  NS / 22 pkt
--------------------------------------------------
 KLASA RALLY N
1.Robert Kupczyk / Aleksandra Kwiecińska -25pkt/25 pkt
2.Przyucki Kamil/ Andrzej Bajer  -22 pkt /NS
3.Andrzej Bajer/Aleksandra Kwiecińska NS /22 pkt


Data dodania:


Zarząd Automobilklubu Jurajskiego wraz z ekipa sędziów sportowych zaprasza do wzięcia udziału w drugiej rundzie cyklu tegorocznego na dawnym  torze Wyrazów. Impreza poprowadzona  tradycyjnie według zasad i przepisów sportowych PZM z zabezpieczeniem skierowana jest do kierowców amatorów jak i licencjonowanych kierowców sportu samochodowego. Długość sumaryczna  czterech  przejazdów próby to 10 km w komfortowych warunkach terenu bez zagrożeń  w postaci rowów, poboczy usianych drzewami , słupami itd.... Z zachowaniem podziału klasyfikacji  na jednych i drugich. W klasach amator stosujemy następujący podział klas pojemnościowych

klasa Rally n /klasa   do 1150 cm3 / klasa powyżej 1150 do 1400 cm3 / klasa powyżej 1400 do 1600 cm3 / klasa powyżej 1600 do 2000 cm3 . klasa powyżej 2000 cm3
jako nowość klasa Pań ( bez licencji sportowej )
klasyfikacja Generalna
klasyfikacja PRO (kierowcy licencjonowani - licencja aktualna jak i wznowiona w 2024 )

Jak pokazuję historia cyklu zauważamy coraz większe zainteresowanie wśród kierowców amatorów autami klas niższej pojemności a w szczególności rozkwit modelu Twingo w różnych wersjach pojemności silnika .Co na dzień dzisiejszy jest spójne z zamierzeniami PZM w kwestii odmładzania taboru rajdowego . Miło Nam ,że już 10 osób doceniło zalety tego modelu i tak zdecydowanie angażuje się w jego promocję poprzez zakup modelu i starty nim. Co cieszy nie tylko AKJ ale samych zainteresowanych jak i stanowi duże wyzwanie dla kolejnych pasjonatów podnoszenia umiejętności za kierownicą w sposób wielce kontrolowany i przemyślany. Co w dobie wysokich mandatów za przekraczanie prędkości i narażanie innych użytkowników dróg jest wspaniałą alternatywą do stawania się lepszym kierowcą. Natomiast wyrównany poziom sprzętowy pozwala w sposób realny wyłonić najlepszego bez korzystania z przewagi mocy w klasie.
  serdecznie zapraszamy szczegóły regulaminowe  i otwarcie zapisów już wkrótce.... Zainteresowanych startem zapraszamy do lektury regulaminu ramowego zamieszczonego na stronie w poście I rundy cyklu .
Data dodania:
    http://www.tvorion.pl/start-jurajskiego-championatu-2025/

     https://www.facebook.com/watch/?
     v=690860300057539&rdid=8sXAk8dI30glnvym         
 

            KLASYFIKACJA CHAMPIONATU 2025
                             I runda
   KLASA 1 ( powyżej 2000cm3 )
1. Piotr Cichoń  / Wojciech Grądzki   -25 pkt
2. Dawid Gładki /Patrycja Ludwicka    -22 pkt
   KLASA 2 (  powyżej 1600-2000 cm3)
1. Radosław Pruszek / Mateusz Polanek -25 pkt
2.Jakub Pawlak / Filip Pasula         -22 pkt
3. Adam Cieślewicz / Filip Pasula     -19 pkt
4. Rafał Pędras / Mateusz Polanek     -16 pkt
   KLASA 3 ( powyżej 1400-1600 cm3 )
1. Aleks Zgajewski / Cezary Cekiera   -25 pkt
2. Bartłomiej Cieślewicz /Żaneta Perczak -22 pkt
3. Piotr Witkowski / Żaneta Perczak  - 19 pkt
4. Marcin Sidoruk / Łukasz Półtorak  -16 pkt
5. Jakub Foksowicz / Aleksandra Kwiecińska -14 pkt
6. Piotr Aramowicz / Żaneta Perczak  - 12 pkt
7. Tomasz Kosta / Andrzej Bajer  - 10 pkt
  KLASA 4  (powyżej 1150- 1400cm3)
1. Łukasz Zgajewski /Cezary Cekiera -25 pkt
2. Radosław Woznica / Patrycja Ludwicka -22 pkt
  KLASA 5 ( do 1150 cm3)
1. Dariusz Salecki / Patrycja Ludwicka -25 pkt
2. Grzegorz Berent / Katarzyna Martin -22 pkt
  KLASA RALLYN
1.Robert Kupczyk / Aleksandra Kwiecińska - 25 pkt
2.Przyucki Kamil/ Andrzej Bajer  -22 pkt









Data dodania:
Zapraszamy serdecznie do zapoznania się z ogólnymi przepisami regulaminu uzupełniającego tegorocznej rundy Championatu, oraz do wzięcia udziału w zawodach. Jednocześnie przypominamy o zacnych nagrodach finałowej Gali  wzorem sezonu  2024, a w śród nich super nagroda ufundowana przez Mistrza Macieja Szczepaniaka
   https://codriver.academy/pl/iClb2A6mto2


   Uwaga , ważne przypomnienie :
Przypominamy osoba zgłoszona do zawodów jako kierowca może startować jednym autem w jednej klasie danych zawodów. Natomiast osoba pełniąca rolę pilota , może wykonywać tą funkcję w kilku zgłoszonych załogach danych zawodów, z zachowaniem czasu na zmianę załogi. Jednocześnie pamiętając , że pilot nie może być zgłoszony także jako kierowca w tych zawodach.   

Karta zgłoszenia OA i BK
Zgłoszenie na I Rundę Championatu 5 kwietnia 2025
umowa użyczenia samochodu
Regulamin Ramowy Jurajski Championat 2025
Wniosek o akredytacje fotoreporterką
Regulamin Sprint I JURAJSKI CHAMPIONAT 5.04.2025 (3)
Data dodania:


Automobilklub Jurajski ma zaszczyt zaprosić wszystkich miłośników motosportu do tegorocznej zacnej rywalizacji za kierownicą swoich aut na dawnym torze Wyrazów. Zeszłoroczna edycja cyklu CHAMPIONATU  spotkała się z uznaniem wielu zacnych osób, zawodników motosportu czego dowodem są liczne słowa uznania z ich strony jak również samych uczestników kolejnych rund z ceremonią GALI w auli PRESIDENT POLSKA  i wręczeniem dodatkowych nagród statuetek okazjonalnych i samych tytułów Championa w poszczególnych klasach. Tegoroczny CHAMPIONAT zyskał w ramach docenienia zaangażowania Naszego automobilklubu i samej idei kreowania motosportu także na poziomie amatorskim zyskując główną nagrodę ufundowaną przez samego Mistrza Macieja Szczepaniaka w postaci kursu w CoDriver – Academy. Już samo  otrzymanie  nagrody z rąk samego Mistrza stanowi dla każdego fana sportu samochodowego wielkie wyróżnienie a co dopiero uczestnictwo w tak elitarnej akademii. A w związku z tym, że nagroda ta jest losowana z grona  wszystkich  kierowców finalnych  zdobywców podium w swoich klasach zatem każdy z nich ma szansę na zdobycie tej wspaniałej nagrody i zdobycia wiedzy od samego Mistrza Macieja Szczepaniaka. Ale to nie wszystko jak idzie o nagrody , których i w tegorocznej edycji nie zabraknie z racji docenienia  rywalizacji zawodniczej i idei cyklu  ze strony sponsorów. Tutaj dokłada swoją cegiełkę Zarząd Automobilklubu Jurajskiego w formie darmowego  wpisowego na tegoroczny uliczny klasyk SPRINT O PUCHAR CZĘSTOCHOWY w dniu 8 listopada 2025 roku( oczywiście do rozlosowania spośród wszystkich kierowców nagrodzonych tytułami tegorocznego CHAMPIONATU. Ale to nie wszystkie informacje związane z samym cyklem tutaj pragniemy podzielić się tegoroczną innowacją czyli wydłużeniem próby sportowej i tym samym każdorazowa runda CHAMPIONATU w wydłużonej formie to 10 kilometrów ścigania na torze Wyrazów. Automobilklub Jurajski akceptacje PZM na prośbę Naszą o wydłużenie o 2 kilometry ścigania traktuję także jako gest docenienia zeszłorocznej pracy za co dziękujemy w imieniu klubu jak i samych zawodników. Jak każdy startujący w tego typu zawodach zdaje sobie sprawę z wydłużenia także czasu zawodów z racji zwiększenia limitu kilometrów trasy. W związku z tym już dziś liczymy na sumienność  realizacji obowiązków ze strony samych uczestników, sędziów, co usprawni przebieg zawodów pozwalając się  cieszyć samą czystą rywalizacją CHAMPIONATU. Także organizator zaplanował  odwiedziny na torze podczas kolejnych rund  przez cenionych i docenianych  zawodników zarówno z lat minionych jak i tych obecnych co i jak pozostanie na ten moment miłą niespodzianką.
Także już niebawem regulaminowo zamieścimy dokumenty do pobrania na Naszej stronie I rundy  zawodów, które poprowadzą zgodnie z aktualnymi przepisami PZM ;

 Oddelegowany Delegat PZM sędzia Główny zawodów, Sędzia Techniczny PZM Pan Bogumił Hulist, Kierownik Biura Pani Joanna Serejuk sędzia sportowy PZM, sędzia sportowy PZM Pan Dariusz Szatanek , sędzia sportowy PZM Pan Tomasz Szopa , sędzia sportowy PZM Wojciech Malczewski, sedzia sportowy PZM Pan Maciej Pierzgalski ,  sędzia sportowy PZM Pan Waldemar Kieca , sędzia sportowy PZM Pan Marcel Warowicki , Dyrektor zawodów sędzia sportowy Pan Romuald Nowakowski.
Zatem  do zobaczenia na zawodach życząc wszystkim biorącym udział w tegorocznej wielkiej przygodzie z motosportem samych sukcesów i jak najmniej problemów z tym związanych. Po bieżące informacje i zapowiedzi zapraszamy w ciągu tego roku na Naszą stronę jak i inne portale informacyjne w tym ceniony ; https://siescigam.pl/
Data dodania:
   ...malutkimi krokami Automobilklub Jurajski zabiera się do pracy w sezonie 2025 , na miesiąc przed pierwszym sprintem samochodowym na zasadach i  przepisach PZM . Który odbędzie się 5 kwietnia na torze Wyrazów  to I  runda CHAMPIONATU z czterech  jakie w tym sezonie poprowadzimy zakończone GALĄ CHAMPIONATU. Już dziś zapraszając do startów w tym sprawdzonym już cyklu możemy zapewnić o super nagrodach ( jeszcze lepsze niż rok temu ,z główną ufundowaną przez wspaniałego pilota rajdowego pana Macieja Szczepaniaka - kursem w jego Akademii ) i szeregiem nagród ze strony urzekniętych motosportem firm . Zatem potwierdza się uznanie Naszej pracy i zaangażowania klubowiczów AKJ w oczach wszystkich  wspierających motosport i Nasze działania . Co zresztą większość zawodników  trwale startujących w sezonie 2024 wyraziła dziękując za miłą atmosferę zawodów , ciekawe trasy kolejnych rund i nieoczekiwane nagrody podczas Gali. To miłe dla organizatora kiedy biorący udział w zawodach w sposób jasny i bezpośredni potrafią wyrażać swoje  dotyczące zawodów merytoryczne opinie. Jako organizatorzy wielu już imprez staramy się rozruszać środowisko pasjonatów motosportu , którym nie straszna pogoda  a tym samym  warunki z tym związane na torze. A najważniejsza czysta rywalizacja na tych samych zasadach sprzętowo i regulaminowo. Otrzymując wysoka ocenę  także ze strony znających się na rzeczy zawodników licencjonowanych umacniamy się w tym co robimy i planujemy. Dlatego też jak to mamy w zwyczaju w ramach ulepszania zawodów tworzymy dodatkową klasę Pań w CHAMPIONACIE , co stanowi odpowiedz na starty kilku Pań w zawodach w sezonie 2024 w poszczególnych klasach. Mamy nadzieję ,że zachęci takie rozwiązanie do startów jeszcze więcej kobiet zamiłowanych w motosporcie . Na ten sezon  tak wielu zmian przepisów PZM oddajemy następujący podział klas w CHAMPIONACIE:

N1 ( powyżej 2000 cm3
N2 ( powyżej 1600 cm3 i do 2000  cm3
N3 (powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3)
N4  ( powyżej 1150 cm3 do 1400 cm3)
N5 ( do 1150 cm3 )

Rally N (
( samochody seryjne lub zmodyfikowane klasy RN3A lub RN3B,
wymienione w aktualnych przepisach PZM dotyczących grupy RN )

NK ( KLASYFIKACJA PAŃ -bez podziału na pojemność silnika  oraz bez licencji sportowej )

KLASYFIKACJA GENERALNA  ( N1, N2,N3, N4,N5 , RallyN , NK  )

PRO (  kierowcy posiadający aktywną w roku ubiegłym lub w roku bieżącym licencję kierowcy sportu samochodowego) . Klasyfikacja tylko generalna  (  miejsca na podium 1-3) bez podziału na klasy.


Na ten moment NIESPODZIANKĘ NR 1 , która zaplanowaliśmy na ten sezon CHAMPIONATU utajniamy prosząc o uzbrojenie się w cierpliwość , co w tym sporcie jest nieodzowne .


Współczynniki przeliczeniowe należy stosować zgodnie z art. 252 Zał. J do MKS FIA, tj.:
• dla silników benzynowych doładowanych – 1.7,
• dla silników wysokoprężnych doładowanych – 1.5,
• dla silników dwusuwowych - 1.9,
• dla silników rotacyjnych (NSU Wankel) – 1.8.
- Po przemnożeniu nominalnej pojemności skokowej silnika przez współczynnik przeliczeniowy otrzymuje się
jako wynik pojemność przeliczeniową silnika.

BK1 będzie obejmowało sprawdzenie:
- marki i modelu samochodu,
- ogólnej zgodności samochodu z grupą/klasą, w której jest zgłoszony,
- niezbędnego wyposażenia bezpieczeństwa,
- Kartę badania kontrolnego BK1,
- Dowód rejestracyjny pojazdu . Dowód rejestracyjny z wpisem
o ważnym badaniu technicznym, OC auta. ( samochody seryjne , amatorskie samochody sportowe )
Samochody sportowe (Książka Samochodu Sportowego
PZM,
- Ubezpieczenie OC )
Rajdowe samochody sportowe (Książka Samochodu Sportowego
PZM dla konkurencji Rajdy
Samochodowe, dwuczęściowa,
- Pozwolenie czasowe wydane na
podstawie art. 74 ust. 2ca ustawy
z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo
o ruchu drogowym,
- Ubezpieczenie OC.)

Rozpoczynając sezon 2025 raz jeszcze dziękujemy wszystkim zawodnikom , sędziom , służbom współpracującym podczas  Naszych  zawodów , Włodarzom Gminy Blachownia za współtworzenie minionego sezonu , zaufanie i popieranie Naszych starań i działań. Jesteśmy pewni ,że doświadczenia zdobyte podczas imprez i ogromne zaufanie wobec automobilklubu Jurajskiego zaowocuje w tym sezonie kolejnymi  sportowymi wydarzeniami  promującymi Gminę Blachownia , tor Wyrazów , pasjonatów motoryzacji i Nasz automobilklub Jurajski.
Data dodania:

Miło nam podzielić się nagraniem  z wizyty przesympatycznego  TEAM PELIKAŃSKICH  na zaproszenie Naszego automobilklubu Jurajskiego a w tym wizyta w cenionym  ATT,  w Auto Zajdel Servis oraz na torze Wyrazów gdzie promujemy obiekt i młodą grupę Twingo RallyN3.

https://www.youtube.com/watch?v=hY_bbgqgRsM



Data dodania:
Reklama

Realizacja: Shile Design Studio