Zapisy do klubu


Wszystkich zainteresowanych wstąpieniem do Automobilklubu Jurajskiego informujemy, że aby zostać członkiem naszego Klubu należy wypełnić wniosek do karty członkowskiej (załącznik poniżej), opłacić składkę roczną Automobilklubu Jurajskiego oraz złożyć osobiście wniosek wraz z potwierdzeniem przelewu w siedzibie klubu bądź wysłać mailowo na adres automobilklubjurajski@wp.pl
W tytule przelewu należy podać swoje dane oraz dopisek "wpłata członkowska za rok 2019"
Wszelkie zapytania prosimy kierować pod numer telefonu: 505 910 725 lub w siedzibie klubu: Aleja Pokoju 13, Częstochowa (czynne we wtorek w godzinach 9.00-15.00).

wniosek do karty członkowskiej
Robert Herba -członek Honorowy Automobilklubu Jurajskiego
Robert Herba (ur. 29 sierpnia 1961) – inżynier, absolwent Politechniki Śląskiej, były kierowca rajdowy, aktor i kaskader.

4-krotny Rajdowy Mistrz Polski[imgleft]




















Adam Polak -członek Honorowy Automobilklubu Jurajskiego
Adam Polak (ur. 24 kwietnia 1952 roku w Warszawie) – polski kierowca wyścigowy, rajdowy, rallycrossowy, W latach 1974-1983 kierowca doświadczalny Działu Sportu Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Fabryki Samochodów Osobowych, kierowca sportowy Polskiego Fiata oraz Poloneza. Startował w Mistrzostwach Polski, Mistrzostwach KDL, wybranych imprezach zaliczanych do Mistrzostw Europy oraz Mistrzostw Świata.W dorobku posiada 16 tytułów Mistrza Polski i Wicemistrza Polski w wyścigach  rajdach samochodowych i rallycrossie. Wielokrotnie startował w europejskich wyścigowych rozgrywkach pucharowych i rajdach samochodowych.








Łukasz Pieniążek członek honorowy Automobilklubu Jurajskiego



Łukasz Pieniążek urodził się 19 września 1990 roku. Rajdową przygodę zaczął w wieku dwudziestu dwóch lat. Poważne ściganie nadeszło w 2014, kiedy Łukasz rozpoczyna od Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska. Później nadszedł czas na starty w RSMP, ERC Junior oraz WRC .
W sezonie 2014 Łukasz Pieniążek zasiadł za kierownicą Hondy Civic Type-R, którą startował w RSMŚL oraz RPP. Na prawym fotelu towarzyszył mu doświadczony Ryszard Ciupk. Największe sukcesy Pieniążek z Ciupką odnosili w mistrzostwach Śląska, gdzie zwyciężyli w Rajdzie Zamkowym oraz Rajdzie Ziemi Bocheńskiej. W ostatecznym rozrachunku Łukasz Pieniążek w swoim debiutanckim sezonie został mistrzem Śląska w pięknym stylu . Po odebraniu pucharów przyszedł czas na kolejne wyzwania…Sezon 2015 to nowy  pilot, nowe auto oraz nowe rajdy. Na prawym fotelu Peugeota 208 R2 zasiadł Jakub Gerber, z którym Łukasz jeździł w mistrzostwach Polski oraz Europy w klasie Junior ERC. Nauka zagranicznych tras nie rozpoczęła się najlepiej. Podczas zimowego Rally Liepaja Pieniążek z Gerberem wypadli z trasy, przez co nie mogli kontynuować jazdy. Później było już tylko lepiej. Podczas bardzo trudnego Circuit of Ireland polska załoga zajęła ósme miejsce w klasie Junior ERC. Następnie przyszły dwa miejsca na podium w klasie 4 podczas Rajdu Świdnickiego oraz Karkonoskiego. Dobra passa została jednak przerwana awarią podczas Rajdu Azorów. Największymi sukcesami tego sezonu okazało się piąte miejsce w Junior ERC podczas Rajdu Barum oraz zwycięstwo w klasie 4 w Rajdzie Nadwiślańskim.Kolejny rok to kolejne zmiany i jeszcze większe wyzwania. Na prawym fotelu Przemysław Mazur zmienił Jakuba Gerbera, a starty w RSMP zostały zastąpione startami w JWRC. Zmiany dotknęły również samochód. Zespół Łukasza Pieniążka do startów w Europie wybrał Opla Adama R2, a na odcinki mistrzostw świata oczywistym wyborem był Citroën DS3 R3T Max. Największymi sukcesami na europejskiej arenie było zwycięstwo w Circuit of Ireland oraz drugie miejsce w Rajdzie Barum. Załoga Pieniążek / Mazur przystąpiła również do dwóch eliminacji JWRC. W debiutanckim Vodafone Rally de Portugal zajęli dziesiąte miejsce, a w Rajdzie Polski szóste. W ostatecznym rozrachunku Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur zajęli jedenaste miejsce w klasyfikacji końcowej JWRC oraz trzecie w Junior ERC!Należy sądzic ,że ten wspaniale rozwijający  się kierowca rajdowy pokaże niebawem kolejny lwi pazur zdobywajac kolejne laury idac tym samym w ślady najlepszych postaci ze świata rajdowej elity






Członkowie honorowi
BARTŁOMIEJ MIRECKI (ur. 02.05.1996) – Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski Kia Picanto 2012. Najmłodszy zdobywca tytułu Mistrza Polski – sukces osiągnął w debiucie w Mistrzostwach Polski za kierownicą samochodu w wieku zaledwie 16 lat, czego nie dokonał żaden inny kierowca. Karierę w motorsporcie rozpoczął od kartingu w 2006 roku.
W ciągu sześciu lat startów wywalczył m.in. 1 miejsce Pucharu MEN (2007), 1 miejsce Pucharu Polski Easykart 100 (2008), v-ce Mistrzostwo Polski ROK Junior (2009), Drużynowe Mistrzostwo Polski oraz v-ce Mistrzostwo Polski KF3 Junior (2010).
W 2011 roku zaczął startować w Wyścigowym Pucharze Polski i wygrał cztery wyścigi. Sezon 2012 minął pod znakiem Kia Lotos Race. Bartek, najmłodszy zawodnik w stawce, osiem razy stawał na podium w tym trzykrotnie na najwyższym stopniu. W rezultacie sięgnął po MISTRZOSTWO POLSKI Kia Picanto 2012.
W sezonie 2013 Bartłomiej Mirecki drugi raz z rzędu sięgnął po tytuł MISTRZA POLSKI Kia Lotos Race.
Bartłomiej Mirecki, to jedyny Polak i kierowca z Europy
środkowo-wschodniej, który wziął udział w prestiżowym Ferrari Driver Academy. W tym samym roku Bartek uczestniczył także w FIA Young Driver Excellence Academy.
W sezonie 2015 Bartłomiej Mirecki zadebiutował w serii wyścigowej Formula Renault 2.0 NEC. Po bardzo udanym debiucie kontynuuje starty w formule również w roku 2016.
SEZON 2013
- MISTRZ POLSKI Kia Lotos Race
- uczestnik Ferrari Driver Acadamy
- uczestnik FIA Young Driver Excellence Academy
SEZON 2012
- MISTRZ POLSKI Kia Picanto (8 razy na podium w tym 3 wygrane wyścigi)
SEZON 2011
- 1. miejsce V runda WPP klasa 2
- 1. miejsce VI runda WPP klasa 2
- 1. miejsce VII runda WPP klasa 2
- 1. miejsce VIII runda WPP klasa 2
- Drużynowy Mistrz Polski kategoria ROK Senior
- Vice Mistrz Polski kategoria ROK Senior
SEZON 2010
- Drużynowy Mistrz Polski KF3 Junior
- Vice Mistrz Polski kategoria KF3 Junior
- Mistrz Polski kategoria ROK Junior
- 1. miejsce w klasie 2. i 3. miejsce w klasyfikacji generalnej na MOTO MUSIC FESTIVAL 2010" - Wyrazów k. Częstochowy
SEZON 2009
- Vice-mistrz polski kategoria ROK Junior
- 3. miejsce europejski finał kategoria ROK Junior
- 5. miejsce fabryczny Puchar BRIDGESTONE
- 5. miejsce Puchar ROK Junior ITALIA
SEZON 2008
- 1. miejsce Puchar Polski kategoria Easykart 100
- 9. miejsce europejski finał Easykart 100
SEZON 2007
- 1. miejsce Pucharu MEN
- 3. miejsce kartingowe Mistrzostwa Polski kategoria młodzik 60
- 3. miejsce puchar Easykart 60
- 5. miejsce światowy finał Easykart 60 finał B
SEZON 2006 (pierwszy sezon startów - najmłodszy zawodnik sportu
kartingowego w Polsce)
- 6. miejsce kartingowe KMP -i kategoria Młodzik 60
- 5. miejsce pucharu Easykart 60
- 3. miejsce otwarty puchar kategorii międzynarodowych Easykart 60
- 29. miejsce światowy finał Easykart 60


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


BOGDAN KRACHULEC [24 MARCA 1957 R ] Kierowca rajdowy, kolarz, karateka, sporty ekstremalne.
Przygodę ze sportem samochodowym rozpoczyna w latach 70-ch jako pilot rajdowy swojego brata Mirosława następnie od roku 1980 samemu startuje trabantem, fiatem 123 p w rajdach okręgowych by następnie sięgać kilka razy po tytuły mistrza  okręgu .Rok 1984 to rozpoczęcie startów  w RSMP  jako załoga z Romualdem Nowakowskim. Tam od razu wbijają się w czołówkę nie pozostawiając złudzeń  wśród konkurencji, że pojawiła się mocna załoga czego dowodem liczne podium w RSMP  a ostatecznie w 1986 sięgając po tytuł v-ce Mistrza Polski w Rajdach samochodowych ustępując tylko śp. Marianowi Bublewiczowi. Kolejne lata to kolejne podium aż do roku 1993 kiedy to odchodzi z rajdów by walczyć z najlepszymi w wyścigach płaskich i górskich rangi Mistrzostw  Polski. Stary swoje formuła ester 1300 czy wieloma silnymi autami zawsze akcentował podczas wyścigu co zostawiało na długo w pamięci kibiców  jego waleczność i odwagę. Rok 2011 to kolejna próba swoich sił i start w rajdach terenowych i wygrana główna. Ten krótki opis pokazuje jak utalentowanym i walecznym zawodnikiem jest Bogdan Krachulec, który jak mawia nie zawiesił jeszcze kasku na haku a jedynie wyczekuje,by powrócić. Przejechane setki tysięcy  kilometrów rajdowych stawiają tego zawodnika pośród najlepszych kierowców historii sportu motorowego w naszym kraju. Tym bardziej jest miło mieć wśród członków Automobilklubu Jurajskiego  tak zasłużonego dla sportu samochodowego z tak wielkim talentem kolegę jakim jest Bogdan Krachulec









-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Marek Cieślak - Wspaniały żużlowiec od lat siedemdziesiątych kiedy to poznaliśmy wielki talent. Do dnia dzisiejszego zaskakuje sobą i zachwyca wszystkich fanów czarnego sportu, a na poparcie tych słów należy przytoczyć sukcesy i osiągnięcia tego utalentowanego żużlowca;






IMŚ 1975-XV miejsce / 1976 XIIIM / 1978 XIIM
DMŚ 1972 brązowy medal / 1976 srebrny medal / 1977 srebrny medal / 1978 brązowy medal
IMP 1975 v-ce Mistrz
ZŁOTY KASK 1976
SREBRNY KASK  dwukrotnie
Drużynowe Mistrzostwa  Anglii 1977

Przynależności klubowe;
WŁOKNIARZ CZĘSTOCHOWA
VAN PUR RZESZÓW
POLONIA PIŁA
ATLAS WROCŁAW
FALUBAZ ZIELONA GÓRA
GRUPA AZOTY UNIA TARNÓW
ZKS OSTROVIA OSTROW WLK.

Osiągnięcia trenerskie to; 20 razy podium w DMP; w DPŚ tytuły mistrzowskie  2001 - 2013

Wszystkie zasługi osiągnięte w temacie pracy szkoleniowej zawodniczej w sporcie żużlowym ocenione zostały poprzez nadanie Markowi Cieślakowi:
- KRZYŻ OFICERSKI OOP
- KRZYŻ KAWALERSKI OOP




















Reklama

Realizacja: Shile Design Studio