TUNING SAMOCHODOWY; to jeden z trendów współczesnej motoryzacji, który szczególnie zyskuje na popularności. Mimo, ze w kraju tuning dość widocznie wykonuje się od wielu wielu lat, to od niedawna przestał być jakby zarezerwowany dla rajdów, wyścigów, a bardziej sposobem na poprawę osiągów, bezpieczeństwa oraz wyglądu samochodów jeżdżących naszymi ulicami każdego dnia. Przyglądając się historii tuningu nasuwa się wniosek, że motorem rozkwitu tej dziedziny jest bez wątpienia stopień zamożności społeczeństwa. Najbardziej widoczny rozkwit tuningu w kraju to lata 90-te, kiedy to wiele rozwiązań dotychczas jakby przypisanych jedynie do rajdów, wyścigów zostaje wyciągnięte na światło dzienne. Na szczęście wątły rynek specjalistów tuningu samoistnie przeobraża się drogą własnych prób i błędów w coraz większą grupę profesjonalnych stajni tuningowych. Podczas tej metamorfozy szybko zostaje zweryfikowany rynek usług tuningowych pozostawiając na placu boju najlepszych oddzielając od tych co na pól gwizdka działają zapewne do dziś. Do tych co najstarsze i wiodące zapewne należy: GODULA MOTO SPORT, gdzie doświadczenie ze sportu samochodowego właściciela przekładało się na wysoką jakość świadczonych usług. Inni wspaniali fachowcy ze świata rajdów poszli inną drogą bardziej specjalistycznie budując samochody do sportu i tym sposobem powstał STEC MOTOSPORT należący do braci Steców czy Pawła Dytki, DYTKO -SPORT. Dziś jakby z pomocą w tworzeniu specjalistów przychodzi wiele uczelni tworząc kierunki edukując przyszłych specjalistów tego kierunku motoryzacji jakim jest tuning, a mianowicie kierunki o nazwie TUNING BUDOWA SAMOCHODU .Po raz kolejny okazuje się, że ciekawość marzenia dociekliwość wyprzedziły życie pisząc swój własny scenariusz.
Serdecznie zapraszamy do zrzeszania się i działania pod sztandarem Automobilklubu Jurajskiego w naszych komisjach w tym tuningowej także.